whatsapp-call instagram facebook call-us
close

מעוניינים בפגישת ייעוץ?

צרו קשר עוד היום

    close
    שירות

    עיצוב פנים בעידן הקורונה

    אחרי חודשיים בסגר, עם מסיכה, בלי מסיכה, סגורים בבית, בדירה, עם עבודה, ללא עבודה, בחל"ת, עם מענק, בלי מענק, והילדים, הילדים…

    בילינו הרבה בבית בזמן האחרון. והגענו לכמה מסקנות…

    כמו כל תחום אחר בחיים, גם תחום האדריכלות ועיצוב הפנים הושפע מהותית מהקורונה, ואנחנו רק בתחילתו של עידן זה..

    פתאום, בבת אחת, החיים הציבוריים עצרו מלכת. אסור לצאת החוצה, וכל הפעילות שלנו עברה לפנים. אין יותר מסעדות ובתי קפה, העבודה, הלימודים, והילדים שמטפסים על הקירות. הכל בפנים.

    בעקבות המצב, פנו אליי לקוחות, ושאלו איך ניתן לתכנן את הבית בצורה המיטבית כך כשהגל השני יגיע, והוא יגיע, נהיה מוכנים הרבה יותר טוב. אז איך מעצבים בית בעידן הקורונה?

    קודם כל – חבקו את הכלום:

    אנחנו בבית, אי אפשר לצאת החוצה, לא עובדים, הכבישים שקטים, קצב החיים ירד משמעותית, והמדינה הלכה לישון. במקום להיכנס לפניקה, הפכו את הסגר לחופשה בבית. הכל בסדר – אחרי שנים של מרוץ עכברים, ללא נשימה, פתאום הפסקה, לא לעשות כלום, דווקא יכול להיות הדבר הכי נכון.

    פינת עבודה:

    המעבר לעבודה מהבית – הרבה גילו כי לא די בעבודה עם הלפטופ על שולחן האוכל או האי במטבח, אלא נדרשת פה פינת עבודה של ממש, מסודרת, מותאמת לעבודה מלאה מהבית, כך שנוכל לערוך שיחות זום בשקט ובאווירה מקצועית, אפילו שאנחנו בבית. כשאנחנו ניגשים לתכנון הפנים של דירה קיימת או חדשה, נידרש לתכנן פינת עבודה מיוחדת, שניתן להסתירה במידה ויש אורחים, בתוך נגרות, או כחלק מספריה גדולה.

    הדגש יהיה על ריהוט מולטי פונקציונלי ונוח, תאורה נכונה, ומספיק אכסון לציוד משרדי. אגב, פינה זו תתאים גם ללימודים מהבית ובזום לילדים, כאשר בתי הספר נסגרו ויסגרו שוב.

    ספורט ויוגה:

    בשעה שלא היה ניתן להתרחק מהבית, וחדרי הכושר סגורים, כולם פנו לאימונים מהבית. אלו שמרימים משקולות, החלו להרים את הכלבים, אלו שעושים יוגה פרסו מחצלת במרפסת, ואלו שאוהבים יותר אירובי, עלו וירדו במדרגות הבניין. פתאום התגלה עולם אחר, והרבה לקוחות דווקא אהבו את הרעיון של ספורט ויוגה בבית, וביקשו התייחסות לכך בתכנון העתידי של ביתם. פינת כושר ואירובי ייעודית בבית הינה דרישה שעלתה דרמטית בחודשים האחרונים.

    לדוגמא, ניתן לתכנן ספסל כושר מנגרות במרפסת, שמחביא בפנים את משקולות הדד ליפט ומחצלת, או להתקין TRX מתקרת המרפסת. לפתע, פינה מיוחדת ליוגה, נהייתה הרבה יותר חשובה, מתכנון חדר שינה לאורחים.

    פרטיות ואקוסטיקה:

    בטח שמתם לב, בתקופת הסגר, כשכולם אבל כולם היו בבתים, שהאקוסטיקה לא משהו. פשוט שומעים הכל. לכן כיום הלקוחות מוכנים להשקיע יותר בפתרונות אקוסטיים כדי להפחית רעשים ומטרדים, ולהעלות את רמת "השקט" בבית. מחלונות אטומים, ועד צינורות ביוב "שקטים" ישנם אינספור פתרונות מעולים.

    בנוסף, אחרי חודשיים בסגר עם כל המשפחה, אנשים הבינו שגם בתוך הבית, לפעמים נחמד לחוות פרטיות גם אם זה רק לכמה רגעים. הנטייה כיום לתכנן בעיצוב פנים חללים פתוחים, לדעתי מגמה זו תימשך, אך עם פתרונות מיוחדים, מה שידרוש מאתנו מעצבי הפנים לחשיבה יותר יצירתית.

    חומרי גמר "היגייניים":

    עם תחילת בהלת הקורונה, ענף עיצוב הפנים נתקל בדרישה עצומה לחומרי גמר "דוחי" חיידקים. כלומר, עד היום היו כמה וכמה חומרי גמר שכאלו, אבל כעת הדרישה היא שכל חומר גמר שנבחר ומאופיין על ידינו, מעצבי הפנים, יהיה עמיד קורונה. מהריצוף, ועד צבע הקירות, דלת הכניסה, השיש וארונות המטבח, וכך הלאה והלאה.

    לפתע, לקוחות מוכנים לשלם אקסטרה על אסלות חכמות שמנקות את עצמן, מה שעד היום נחשב למותרות או קוריוז בעיצוב פנים. בנוסף שטיחים ובדים שקל לנקות, וילונות דוחי אבק, ספות וכו.

    בית חכם:

    אין כמעט היום פרויקט בעיצוב פנים, בתכנון דירה חדשה או בית פרטי, שלא עולה הדרישה לבית חכם. במיוחד היום, עם הפחד ממגע במשטחים, הפעלות ע"י קול מסתמן כדבר הבא. ישנם כיום פתרונות להפעלות בקול, מטלפון נייד – סירי, ועד מכשירים ייעודיים כגון אלקסה.

    תחשבו, שמעתה, לא צריך ללחות על כפתורים כדי להזמין מעלית, להדליק את הדוד, מזגן או אורות. כמו כן זהו פתרון מצוין לאנשים מבוגרים שצריכים עזרה בזמן בידוד.

    מקומות אחסון נוספים:

    גם אתם קניתם בטירוף בקורונה? ואז נתקלתם בבעיה/שאלה, איפה עכשיו מאכסנים את הכל… אז אתם לא לבד. דרישה נוספת בעיצוב פנים בפרויקטים חדשים הינה עוד מקומות אכסון, למזווה, אוכל, נייר טואלט וכו.

    הנטייה כיום היא לתכנן מטבחים גדולים יותר, עם עוד מקומות אכסון, מתחת לאי, או בקירות לא מנוצלים, ומבקשים מספק המטבחים לייצר עוד ארונות לאכסון ומזווה מעבר למטבח וכך גם לשמור על קוו אחיד בעיצוב פנים הדירה והבית.

    להכניס את הירוק פנימה:

    אי אפשר לצאת החוצה? נכניס את הפארק פנימה. יש דבר כזה גינה בתוך הדירה.

    בדקנו, חקרנו, והתייעצנו עם גננים מומחים, ניתן לתכנן קיר ירוק, ופינה ירוקה עם המון עציצים שלא זקוקים לשמש ישירה, וליהנות מפיקניק מפנק ממש בתוך הבית.

    כיום יש יותר ויותר פתרונות כיצד לתחזק במינימום מאמץ צמחיה ביתית במגוון שיטות ומוצרים, מה שמכניס המון ירוק לבית, וידוע כאלמנט מרגיע.

    מעוניינים בפגישת ייעוץ? השאירו פרטים וניצור אתכם קשר.

    תמונה

    מאמרים נוספים

    post-image
    כיצד תערכו למצב הבטחוני?

    חשבתי הרבה מה אפשר לכתוב בשעה כזו, הלב נקרע, אנחנו...

    קרא עוד
    post-image
    איך לשפץ ולעצב את הדירה בתקופת מיתון ולשרוד את זה...

    שוב הגיעו החגים, וכרגיל בא לנו לשפץ ולעצב את הבית...

    קרא עוד
    post-image
    איך להוסיף שיק צרפתי ואלגנטי לדירה הישראלית?

    חלום צרפתי - בעיצוב פנים אנחנו קוראים לזה השיק הצרפתי....

    קרא עוד
    Open chat
    💬 היי, רוצה לדבר?
    היי 👋
    רוצה לדבר?
    דילוג לתוכן